Tweede opdracht

Door: ingart57

10 Jan 2016

Categorie: Geen categorie

Een reactie plaatsen

Lensopening:f/5.6
Focuslengte:4.68mm
ISO:100
Sluiter:1/30 sec
Camera:SP550UZ

Die we moeten maken met het thema “HELEN”, een vloerkleed van 5m². Dat is een heel groot vloerkleed vind ik. Eerst eens kijken waar we het vloerkleed van gaan maken.

Voor mij moet een vloerkleed zacht (helend) aan mijn voeten zijn, waar je bij wijze van spreken je tenen in kunt begraven. Al gauw kom je dan uit bij zacht materiaal dat ook meegeeft met je voeten als je er op loopt, schuimrubber, of zoals de Belgen zeggen mousse.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Zo zou het kunnen gaan uit zien, mijn vloerkleed, besef wel dat dit veel werk is. Op de markt kan ik grote platen schuimrubber kopen wat de ondergrond wordt en hij heeft veel resten in verschillende diktes die ik kan gebruiken. De boven kanten wil ik nog een kleur geven.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dit blokje had ik in water gelegd waar ik oostindische inkt aan toe gevoegd heb.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Deze heb ik in het verfbadje gestopt na het verven van synthetische stof.

Deze zomer ben ik ook nog in Hamburg geweest, op een na grootste stad van Duitsland en een belangrijke havenstad. Ze zeggen ook de rijkste. Je kunt er in ieder geval héél goed shoppen. Op cultureel gebied is er ook genoeg te zien en te doen. Zoals de Kunsthalle waar een tentoonstelling was van een echtpaar dat heel goed bevriend was met diverse kunstenaars. Dat was te zien aan alle bekenden werken die er hingen. Een overzichtstentoonstelling van Picasso in een ander museum, helaas hield iemand niet van Picasso 😭. Dan heb je nog de Reeperbahn, Speicherstadt met de pakhuizen zoals in Amsterdam, die helemaal opgeknapt zijn en waar kleine bedrijfjes en winkel inzitten. Foto’s volgen nog

 

Geef een reactie

