Druk, druk

Door: ingart57

31 Dec 2015

Categorie: Geen categorie

Een reactie plaatsen

Lensopening:f/2.8
Focuslengte:4.68mm
ISO:100
Sluiter:1/30 sec
Camera:SP550UZ

De opdrachten voor de presentatie einde schooljaar gingen ook door met vallen en opstaan.

De mand die we moesten maken is een Japanse bloemenmand geworden. Traditioneel wordt deze van gevlochten (breed) bamboe gemaakt. Ik heb hier voor fineerband (noem je dit zo?) gebruikt. Dit wordt gebruikt om de zijkanten van meubelpanelen af te werken. Je krijgt dit in 2 versies en natuurlijk diverse breedtes en houtsoorten, voor te strijken en met contactlijm. Ik gebruik het band dat plakt met contact lijm.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hier moet je wel geduld bij hebben want het moet drogen en met klemmen vastgezet worden. Je kunt de ronding ook niet te klein maken dan breekt het band over.P6030183.JPG

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

De opdracht om voor een restaurant met een concept waar jij een schort voor moet ontwerpen, had iets meer voeten in de aarde. Het begint al welk restaurant (welke van de duizenden springt eruit). Aangezien ik van puur (met een hoofdletter) houdt viel mijn keuze op restaurant ‘De Kas’ in Amsterdam. Zij kweken hun eigen groenten en kruiden. Ik ben dus met punten (zoals glazen kweekkas) gaan spelen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Je ziet het niet zo goed, fout materiaal gekozen (lubbert een beetje). Ook wilde ik er magneten in verwerken. Magneten die heel plat zijn en die ook in verpakkingsmateriaal verwerk wordt (mooie dozen die je weer kunt openen en sluiten en je het product in kunt opbergen). Deze magneten heb ik gevonden bij http://www.supermagnete.de . Wat een keuze hebben ze.

Uiteindelijk heb ik voor skai leer gekozen, dit materiaal hoef je niet af te werken en blijft redelijk stevig/stijf zitten.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Foto op paspop volgt nog, vrees dat ik de foto niet zo snel kan vinden.

 

Geef een reactie

