Maart

Door: ingart57

01 Mrt 2015

Categorie: Geen categorie

1 reactie

Lensopening:f/2.4
Focuslengte:4.28mm
ISO:50
Sluiter:1/30 sec
Camera:iPhone 4S

Ik ga nog even verder met berichtje schrijven. Zoals ik in het vorige bericht al schreef zijn we weer met nieuwe opdrachten begonnen voor dit schooljaar.

Vlechtwerk:

Verplichte werkstuk is 3D vormstudie van een ‘mand’. Ontwerpen, proeven maken en presentatie mogelijkheden onderzoeken.

Toegepast:

Verplicht werkstuk is ‘schort’. Het zoeken naar een restaurant en een schort ontwerpen voor dit restaurant (sfeer, inrichting, thema ). Dit ontwerp uittekenen en printen met behulp van Adobe Illustrator.

Bij onderzoek naar mand ben ik een verhaal tegengekomen. Begin 20e eeuw waren er op de Coolsingel in Rotterdam bloemenverkopers ( mannen ) die hun bloemen in maanden probeerden te verkopen. Deze manden waren zeer zwaar, zij konden deze manden niet voor zich neerzetten op de grond, want dan moesten ze precariorechten betalen. Daarom zette ze de manden op de punten van hun schoenen. Helaas heb ik de manden nog niet kunnen vinden op een foto (de vorm als uitgangspunt), wel heb ik inmiddels andere vormen kunnen vinden die ik wel interessant vind zoals bovenstaande foto.

Of deze IMG_1415 IMG_1416twee.

Wel blijf ik bij de bloemenmand IMG_1413Ook een interessante vorm.

Voor de schort heb ik gekozen voor restaurant ‘de kas ‘ in Amsterdam. Hiermee ga ik aan de slag voor een ontwerp.

Eén reactie op “Maart”

  1. Wat een aparte manden. Moet de mand in de opdracht iets zijn waar je iets in kunt leggen/ bewaren, of moet het perse van riet of een natuurproduct zijn. Doe je het van stof bijvoorbeeld, dan is het al snel een tas. Moeilijk onderwerp hoor. Want wanneer is het een mand? Leuk verhaal van die bloemenmand van die mannen. Ik ben benieuwd naar je ontwerpen en resultaten. Groetjes Wilma


Geef een reactie

