Nieuwe jaar

Door: ingart57

14 Jan 2015

Categorie: Geen categorie

1 reactie

Lensopening:f/2.8
Focuslengte:4.68mm
ISO:100
Sluiter:1/30 sec
Camera:SP550UZ

We zijn bijna halverwege januari, tijd gaat snel. Afgelopen jaar toch veel gedaan. Vier quilts die ik in verschillende lades goed had opgeborgen afgewerkt. Mag me zelf een pluimpje geven. OLYMPUS DIGITAL CAMERADit zijn de laatste twee die afgewerkt zijn.

Voor de academie moest er natuurlijk ook gewerkt worden. Dit ging iets moeizamer met het Thema ‘Threads’ – vrije werk wapen en verplichte werk oude techniek (haken, breien, kantklossen enz.) de verbinding ertussen en omzetten in hedendaags. Ik zat even helemaal vast (writers block 😜).

Bij onderzoek wapen kom je ook bij wapenschild-schild, schild als verdediging maar kan ook aanvallend zijn. In mijn beroep (kok) moet je als vrouw ( mannenwereld) meer je best doen om gewaardeerd te worden op je kunnen. Je hebt daar ook ruimte voor nodig, het schild is niet alleen voor de verdediging maar ook voor de ruimte die je nodig hebt/krijgt voor die waardering. Maar het moet wel een wapen zijn, vandaar mijn idee om van boven naar beneden messen (keuken) te hangen aan keukentouw. Je laat de ruimte voor jou (of iemand anders ) vrij. Het materiaal waar de messen aan gehangen worden is een perspex plaat.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

De messen (een paar) ben ik bij de kringloop gaan halen om uit te proberen. De eerste 3 messen gingen prima maar daarna en 3 boortjes verder dacht ik geen goed idee. Ik ben toen houten (milieu vriendelijker dan plastic) messen gaan kopen die in de catering worden gebruikt. Dit gaat natuurlijk makkelijker met gaatjes boren.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOok zou ik met metalen messen een probleem hebben gehad met het ophangen van het geheel, want 668 messen is wel heel zwaar, plafond op de academie is hier niet geschikt voor.

OLYMPUS DIGITAL CAMERADit is het eindresultaat, op de academie wordt dit tegen een donkere muur gehangen, dat heeft meer effect dan een lichte of witte achtergrond.

Eén reactie op “Nieuwe jaar”

  1. Wat is dit L*E*U*K* en origineel. Ja, dat kan me heel goed bevallen en ook de motivatie en gedachte erachter. Complement. Ook voor die laatste 2 quilts die nu klaar zijn.
    Groetjes Wilma


Geef een reactie

