Nog niet

Door: ingart57

19 Dec 2014

Categorie: Geen categorie

Een reactie plaatsen

Lensopening:f/2.8
Focuslengte:4.68mm
ISO:100
Sluiter:1/50 sec
Camera:SP550UZ

Inderdaad had ik nog niets verteld over de 2- daagse workshop 29 en 30 november in het Kantmuseum in Horst gegeven door Els van Baarle.

Els kende ik nog niet, dus het was wel spannend om les van haar gekregen. De workshop gaat voornamelijk werken met soja was op textiel en op papier. Textiel mag katoen, zijde of linnen zijn. Deze stof kan gewassen zijn in soda ash, maar stof niet gewassen met soda ash kun je gebruiken.  Papier, kan geschept papier zijn, zijde papier, servetten, krantenpapier.

Het voordeel van soja was is dat het bij 60° C uitgewassen kan worden. De was wordt verhit tot 50-55°C en dan kun je op textiel of papier met van allerhande voorwerpen die je in de was hebt gedompeld op het textiel of papier tekenen. Niet te veel als je wit papier of stof hebt (het blijft wit). Je kunt de stof ook eerst verven in een kleur en van daaruit verder werken.

OLYMPUS DIGITAL CAMERADe was eerst even laten drogen en dan ga je met 2 kleuren verf beginnen. Stof of papier weer laten drogen en verder werken. OLYMPUS DIGITAL CAMERA Tussendoor kun je de was eruit wassen, laten drogen en weer in de soda ash wassen en verder gaan.OLYMPUS DIGITAL CAMERADit is een lap zijde die ik al eens met sneeuwverven had geverfd. Ik heb in soja was gedompelde voorwerpen erop aangebracht (niet de voorwerpen, maar in dit geval met een tegellijm schraper) je ziet het een beetje. Hierna heb ik een gedeelte met oranje/ rosé en bronzen verf behandeld.OLYMPUS DIGITAL CAMERAHierna heb ik met een thermofax en donkere verf tekst erop gedrukt.OLYMPUS DIGITAL CAMERAHieronder nog andere resultaten van de 2 daagse workshop. We werden goed verzorgt door de dames (vrijwilligers) van het kantmuseum en ook hebben we genoten van een goed verzorgde lunch. Ook mijn bed & breakfast die ik nog op het laatste moment boekte was goed.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

Een kleine collage
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Geef een reactie

