Nieuw jaar

Door: ingart57

29 Okt 2014

Categorie: Geen categorie

1 reactie

Lensopening:f/3.2
Focuslengte:6.42mm
ISO:100
Sluiter:1/40 sec
Camera:SP550UZ

Het nieuwe schooljaar is alweer 2 maanden bezig, wat vliegt de tijd. We hebben alweer herfstvakantie en voor je het weet zijn we weer druk met de kerstballen in de weer.

Het Thema voor dit schooljaar is ” Threads “.

De techniek voor de vrije opgave is oude technieken zoals haken, breien, kantklossen enz. in een modern jasje steken.

De verplichte opdracht is ” Wapen “. Hierover heb ik al lopen brainstormen. Wapen-wapenschild-verdediging-helm. Er is nog niets concreets, wel blijven we nog brainstormen.

Vorige week had ik een 5 daagse workshop in Duitsland ” Colour Studies ” gegeven door Leslie Morgen en Claudia Helmer. Van 9.00 u tot 17.00 u was best wel pittig 5 dagen lang, maar wat een geweldige cursus was dit. Het leren kleuren te mengen en herkennen. Het maken van ” Colour Families ” zoals ze het noemen. Iedereen maakte een andere (eigen) kleuren familie en iedereen kon hier dus een proefje van nemen. Dit ziet er dan zo uit.

Of zo

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

We hadden een of meerdere foto’s moeten meenemen. In die foto moesten 3 tot 5 primaire kleuren inzitten. Normaal ben ik heel erg primaire kleuren, maar nu dacht ik ga ik iets anders doen. Pastels, een fresco (foto) genomen in een kerk.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Met de kleuren families konden we zelf een ontwerp beginnen. OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Zoals dit ontwerp, een thermofax gemaakt van een foto, op het dak van het hotel in Housten. Zo ziet hij er nu uit. Alleen nog quilten.OLYMPUS DIGITAL CAMERA En bijsnijden.

Eén reactie op “Nieuw jaar”

  1. Ik moet zeggen: dat is wel een hele leuke boeiende techniek en de kleuren die eruit gekomen zijn: PRACHTIG. Hier houd ik wel van. Goed te horen dat de workshop zo de moeite waard was. Is dit nu je laatste leerjaar in Genk? Veel succes verder en ik blijf je volgen. Groetjes Wilma


Geef een reactie

