Oh !!!

Door: ingart57

03 Mrt 2014

Categorie: Geen categorie

1 reactie

Ik begin mij langzaam te schamen dat het alweer zo lang geleden is dat ik een berichtje geschreven heb. Telkens heb ik goede voornemens om tenminste 1x in de week te schrijven, maar jullie weten hoe het goede voornemens gaat. Goed begin is het halve werk.

Even een foto van de stoel zoals hij opgesteld was in de hal van de academie 

We zijn in de tussentijd ook nog op studiereis geweest naar Brussel voor de tentoonstelling “De Blauwe Route”. De opzet van deze tentoonstelling bestaat erin het spoor van de Zijderoute te volgen met als leidraad de Kleur Blauw, die al eeuwenlang kunstenaars, ambachtslui en dichters uit zowel het Osten als het Westen inspireert.

Als eerste hebben we een bezoek gebracht aan de Villa Empain (avenue Franklin Roosevelt 67) in de diplomaten wijk. De villa alleen al is de moeite van een bezoek waard ( Jugendstil), en heeft altijd een wisselende tentoonstelling. Foto’s volgen nog.

De vrije oefening hadden we ook nog. Ik werd door een foto in een boek/tijdschrift meteen aan de astronomie herinnert toen ik onderzoek deed naar “Excentrisch”. Bij astronomie stond: ” waarmee een hemellichaam wordt aangeduid dat niet rond de aarde draait als middelpunt”. Hele mond vol. Dat was mijn uitgangspunt een hemellichaam. Met papier-maché ben ik aan de gang gegaan (bleh wat een kliederboel) Afbeelding

Afbeelding

Papier had minder effect, daarom ben ik gaan bekleden met zelf geverfde stof Afbeelding

Eerst met stukken, maar repen stof heeft meer het effect Afbeelding

In de kelder van de academie een sokkel uitgezocht die het hemellichaam het beste laat uitkomen en deze ook geverfd. Afbeelding Bevestigd heb ik het met schroefdraad. Hier de presentatie bij een donkere achterwand Afbeelding

Deze bij productfotografie met lichte achtergrond, niet bijgesneden en bewerkt. Afbeelding

 

Eén reactie op “Oh !!!”

  1. Wat mooi !!!


Geef een reactie

