Goed bezig

Door: ingart57

13 Mei 2013

Categorie: Geen categorie

Een reactie plaatsen

Tenminste, dat denk ik, maar kan geen keuze maken, welke van de drie stuur ik op voor EQA de tentoonstelling in Birmingham??

Nog geen idee, misschien moet ik mijn kritische echtgenoot eens om raad vragen.

Mijn ontwerp voor de opdracht van de academie is ook klaar,  ik heb als hedendaags thema “De zwarte kant van social media “. Eerst ben ik kranten gaan verzamelen, helaas hebben wij die niet meer, we lezen digitaal. Nu kan ik ze printen, maar een echte krant is toch anders, toevallig vond ik nog interessante kranten van gasten in het hotel. Nu kan ik dus beginnen. Zwarte polyester organza heb ik nodig, dat was nog even zoeken want zwart krijg je niet overal. Kranten gescheurd en uitgelegd op tafel, hierop de zwarte organza gespannen en met het zeefraam gel medium opgebracht in een willekeurig patroon. Goed laten drogen (1 à 2 dagen) dan een half uur in koud water leggen.

Nu kun je met een schuursponsje het papier weghalen, waar geen gel medium zit is ook geen krant Afbeelding

Dit laat je dan weer drogen en krijg je dit Afbeelding  Hier heb ik repen van gesneden van verschillende breedtes en ben begonnen met weven, deze zet ik met een steek vast op de kruispunten. Hier ben ik nog even zoet mee. Afbeelding

Geef een reactie

