Ella Koopman

Door: ingart57

26 Okt 2011

Categorie: Geen categorie

3 reacties

Lensopening:f/2.8

Vorige week donderdag hadden we een workshop van Ella Koopman in Genk. Na het vertellen van haar levensloop en het showen van veel voorbeelden die zij in de loop van de jaren heeft gemaakt, mochten wij aan de slag met de stoffen die wij thuis in plooien genaaid hadden en haar techniek uitproberen.

Ella gebruikt hiervoor Texilac Mono, een hoogdekkende en elastische textielinkt op waterbasis. Hij kan tot 5% verdund worden met water. Door het toevoegen van 2% Ecotex Fix wordt de wastemperatuur verhoogd naar 60%.

Ook kun je er Texilac Mono transparant erover doen voor een glanzend effect.

Er wordt gewerkt met brede platte kwasten.

Op de foto die ik toevoeg is de stof nog eens bewerkt met Paverpol en over een ronding gelegd.

De bewerking met paverpol bracht mij op een idee om te gebruiken voor mijn opdracht ( kraag) die donderdag 1 december af moet zijn.

Voor meer foto’s kun je kijken op mijn flickr account, inloggen onder ingridlarik

3 reacties op “Ella Koopman”

  1. prachtig resultaat

  2. waar vind ik jouw flickr account?

  3. prachtig om een chinese draak te maken.


Geef een reactie

